Nikola Dedović
Generalni direktor, Metropol Palace Hotel Beograd

Luxury trendovi u hotelijerstvu – održivost poslovanja i investicije

Iskustvo i usluga luksuznog hotela prevazilaze samo udoban smeštaj – oni stvaraju svet raskoši, čitavu mrežu personalizovane usluge i jedinstvenih pogodnosti, kreiranih tako da daju gostu posebno iskustvo, upravo onakvo kakvo želi i očekuje od hotela.

Trendovi modernog hotelijerstva diktiraju, možemo slobodno reći, pravila igre, po kojima će se svaki od hotela izdvojiti, upravo u zavisnosti od same spremnosti na prilagođavanje novim trendovima. Pored usluge ličnog kuvara, privatnih heliodroma, ili možda usluge ličnog batlera, koja je danas standard kada govorimo o luksuznoj usluzi, suočavamo se sa vremenom koje nam brzo donosi novitete, na koje moramo vrlo spremno odgovoriti.

Neki od trendova sa kojima se susrećemo su, između ostalog, i dizajnerski prostori. Popularne kolaboracije brendova danas umnogome podižu takozvanu „svest o postojanju” na tržištu, i postavljaju hotel visoko na lestvici luksuznih brendova. Tako, pored potražnje za prostranim sobama, često ćete se susresti sa dobro poznatim imenima dizajnerske industrije u hotelijerstvu, prepoznaćete kombinaciju apstrakcije i prestižnih elemenata koji će na potpuno nov način predstaviti vašu ponudu tržištu i izdvojiti vas iz mase istih. Umetnost koja danas ima vrlo komercijalnu ulogu polako pronalazi svoje mesto u holovima hotela, u sobama i restoranima. Iako je nekad ne razumemo, moderna umetnost danas kreira opcije da se na dobar i kvalitetan način spoje klijenti, odnosno gosti, sa pružaocima usluga, odnosno, u našem slučaju, sa hotelom.

Svakako, ono što će vas izdvojiti jeste neuobičajeno i iznimno fine dining iskustvo u restoranu i prepoznatljivost od strane izuzetno popularnog Michelin gastro vodiča. Prisustvo Michelin vodiča u hotelskim restoranima pomaže da se gosti upute u ovaj tip restorana, što je do sada bilo ne tako poznato čak i misteriozno za nas koji smo godinama u poslu. Jednostavno, kultura našeg grada nije se bazirala na finom i mističnom iskustvu koje daje hotel, ali je to sada prevaziđeno i, moramo priznati, to delom dugujemo upravo njemu.

Iako se u našem gradu i dalje ne nalaze restorani sa Michelin zvezdicom, mnoge kolege su se, pored nas, našle u vodiču kao Michelin reccommended restorani i hoteli. Upečatljivom ponudom jela, prilagođenom ličnim preferencijama gosta, zaista imate priliku da sebe predstavite kao vrhunskog ugostitelja i poznavaoca svog posla, s obzirom da to zahteva jako dobru pripremu i poznavanje namirnica na tržištu, tehnike pripreme i obrade – od gluten free opcija, veganskih jela, pa do onih čudnih kombinacija ukusa koje se nameću kroz medije.

Luksuz kao takav se ogleda i u ponudi lokacije i aktivnostima koje pruža. U velikom su fokusu privatne proslave, personalizovane u svakom koraku od pripreme do realizacije. Neretko, susrećemo se sa zahtevima za jedinstvene večere na brodovima, u pozorištima, ali i personalizovanim turističkim turama koje nisu dostupne preko standardnih sajtova za bukiranje ovakvih iskustava. Zaista sam ponosan na tim koji spremno odgovara zahtevima, kreativno pristupa u kreiranju nezaboravnih uspomena, mada nije uvek lako. Težim da stvorimo tim ljudi koji vole svoj posao, koji uživaju u sredini u kojoj rade, i zaslužuju poštovanje za požrtvovanost i predanost na svakom polju rada.

Ali, nije sve tako puno šljokica. Putujući kroz 21. vek nosimo sa sobom ogroman teret emisije štetnih materija u atmosferu. Zahvaljujući zelenim inicijativama koje hotelski lanci zahtevaju u svojim operacijama, naš ekološki otisak postaje sve manji. Zaista mislim, i stojim iza toga, da luksuz košta i traži mnogo, ali i da smo, kao pojedinci i kao kompanija, dužni da vratimo prirodi sve što možemo.

Naš održiv način poslovanja ima veliki akcenat na recikliranju, sakupljanju komposta, ali i na inovativnim načinima da otpad pretvorimo u energiju. Prioritet dajemo lokalnim dobavljačima i podržavamo razvoj malih preduzetnika.

Održivost na nivou luksuza je u visokoj konkurentnoj lestvici. Prednost imaju hoteli koji lako usklađuju visoku stopu cena i ekološke prakse, koje ne narušavaju ekskluzivnost brenda. Svesnost o ekološkim vrednostima, spajanje go green kategorija putovanja i prilagođavanje trendovima na tržištu jeste sve što je potrebno da razumete način rasta profita u budućnosti.

Luksuz i održivost više nisu odvojeni domeni. Putnici, pogotovo milenijalci i pripadnici Gen Z, zahtevaju iskustvo u skladu sa upravo ovakvim načinom poslovanja. Ovaj trend nastavlja rast i ohrabruje sve više hotela da prihvate ovakav sistem i prihvate kreiranje inovacija kroz spoj održivosti i luksuza.

Investiranjem i usvajanjem održivih modela poslovanja u hotelima, garantuje se profitabilnost na duže staze, dok se u isto vreme ostvaruju globalni ciljevi. Takozvana win-win kombinacija za sve – planetu, ljude i profit.

Pročitaj decembarsko/januarsko izdanje 2024/2025
Prijavi se na naš Newsletter
Ne propustiti priliku da budete deo naše zajednice i pratite analize u domenu liderstva, menadžmenta, poslovnih trendova, održivosti i biznis intelidžensa.
Prijavi se na naš Newsletter
Ne propustiti priliku da budete deo naše zajednice i pratite analize u domenu liderstva, menadžmenta, poslovnih trendova, održivosti i biznis intelidžensa.
Prijavi se na naš Newsletter
Ne propustiti priliku da budete deo naše zajednice i pratite analize u domenu liderstva, menadžmenta, poslovnih trendova, održivosti i biznis intelidžensa.

Unesite pojam za pretragu