Dina Raković
Sales and Event Manager, Street Guys Hospitality

Od Vašingtona preko Beograda do Čikaga: Kako doživljaj postaje najbolji oblik marketinga

U eri kada svaki ekran predstavlja idealni oglasni prostor, marketing u ugostiteljstvu dobija novu dimenziju u kojoj nije dovoljno imati atraktivnu fotografiju i plaćenu kampanju. Ono što se danas najviše ceni – i čega se gosti najduže sećaju – jeste iskustvo.

To je onaj trenutak kada energija prostora, topao i profesionalan pristup servera, miris i ukus hrane zajedno stvaraju priču koja se pamti. S tim u vezi, za nas marketing nikada nije bio samo disciplina brojeva i kampanja, već umetnost kompletnog odnosa prema gostu.Umetnost da se emocija prenese kroz tanjir, osmeh, detalj, i da gost, čim napusti restoran zna da će se ponovo vratiti.  Često volim da istaknem da mi nije cilj da gost naše restorane poseti samo jednom, već uspehom smatram ako se taj isti gost ponovo vrati.

Naša priča: Ambar u Sjedinjenim Američkim Državama i povratak kući kroz istu viziju

Kompanija Street Guys Hospitality nastala je iz jedne jednostavne, ali snažne ideje – spojiti tradiciju sa savremenim pristupom ugostiteljstvu. Naša priča počela je u srcu Vašingtona, otvaranjem prvog restorana Ambar, koji je ubrzo postao sinonim za autentičan balkanski doživljaj u modernom kontekstu. U vremenu kada je američko tržište bilo zasićeno „koncept restoranima“, Ambar je ponudio nešto dublje, a to iskustvo zajedništva – deljenje hrane, toplina domaćih ukusa i gostoprimstvo koje prevazilazi granice jezika. Danas Street Guys Hospitality u SAD-u ima tri Ambar restorana u Vašingtonu i jedan u Čikagu, a svaki od njih neguje istu filozofiju: da svaki gost izađe zadovoljan, sa osećajem novog iskustva i svesti o našoj hrani, kulturi i tradiciji.

Ponosni smo na činjenicu da je jedan od Ambara u Vašingtonu zapravo najveći restoran balkanske kuhinje ikada otvoren na teritoriji Severne Amerike. Dodatno, činjenica da na rast cene kvadrata značajno utiče prisustvo restorana Ambar u raznim krajevima grada, sama po sebi govori o značaju i kvalitetu našeg brenda. Ako na to sve dodamo i komentare poput onog kojim se najviše ponosimo, a to je da je Ambar često nazivan velikim  ambasadorom Srbije u Vašingtonu, možemo reći da je utisak koji ostavljamo  kroz iskustvo u našim restoranima, zapravo najznačajniji činilac naše marketing strategije.

Na temeljima tog uspeha izgrađen je i razvoj brenda u Srbiji , gde danas posluju Ambar, Toro Latin GastroBar, Buena Vida Mexican GastroBar u Beogradu i lanac restorana Burrito Madre, sa čak 20 lokacija širom Srbije. Svaki od ovih restorana ima svoj identitet, svoju priču i publiku, ali ih povezuje zajednička nit – autentičnost i verovanje da iskustvo gosta jeste najbolja reklama. Bez obzira da li govorimo o savremenom latino konceptu u Toro-u, toplini meksičkih boja u Buena Vidi, ili jednostavnosti i brzini Burrito Madre usluge, suština ostaje ista: gost mora da oseti iskrenost brenda.

Reklama od usta do usta: tradicija koja nikada ne zastareva

U vremenu kada algoritmi diktiraju vidljivost, paradoksalno je da najefikasniji oblik marketinga ostaje onaj koji ne zavisi ni od platforme ni od plaćenog prostora. Emocija je valuta našeg vremena, a iskustvo je način da je prenesemo. Svaka prezentacija hrane, svaka čaša vina, svaka rečenica u komunikaciji osoblja – sve je deo marketinga. To je tihi dijalog između gosta i brenda koji ne može da se plati budžetom. On se gradi pažnjom, doslednošću i strašću. On se ne meri samo engagement-om na društvenim mrežama, već načinom na koji se gost nasmeje dok degustira jelo koje ga podseća na detinjstvo ili na putovanje. Kada konobar s iskrenim osmehom preporuči jelo, kada kuvar doda lični pečat, kada menadžer prepozna gosta po imenu – to je marketing koji ne može da se napiše u kampanji. To je marketing koji se gradi iznutra.

U današnjem ugostiteljstvu, prepoznatljivost se više ne stvara samo kroz logotip ili slogan, već kroz doživljaj. Ako gost oseti emociju, on će postati ambasador brenda. A to je vrhunac svakog marketinškog cilja.

Reklama od usta do usta ima snagu jer dolazi iz poverenja. Ljudi ne dele reklame – dele doživljaje. I tu leži tajna uspeha Street Guys Hospitality brendova: gosti odlaze sa iskrenom željom da o onome što su doživeli pričaju dalje. Zato naš cilj nikada nije bio samo da „prodamo“ obrok, već da stvorimo priču vrednu deljenja.

Marketing kao umetnost odnosa

U marketingu hospitality industrije, koji često ume da bude olako shvaćen, nema prečica. Kampanje dolaze i prolaze, ali emocija ostaje. Brendovi koji razumeju svoje goste, koji slušaju, prilagođavaju se i ostaju dosledni – oni traju.

Naravno, savremeni marketing ne može bez digitalnog prisustva. Internet oglašavanje, društvene mreže, Google recenzije – sve su to alati koji danas oblikuju percepciju brenda. Ali ključno pitanje je kako ostati ljudski u digitalnom svetu. Na našim kanalima ne želimo samo da pokazujemo tanjire, već da prenosimo priče. Kroz sadržaj prikazujemo energiju prostora, osmehe tima, mirise koji se gotovo mogu osetiti sa ekrana, stvarajući od brenda ne samo ime, već je osećaj. Zato slobodno mogu da kažem da su digitalni kanali produžetak našeg stola. Mesto gde pozivamo ljude da dođu, da probaju, da osete. I upravo zato, autentičnost ostaje naš najvažniji marketinški alat. S tim u vezi, trudimo se da svaki prostor odiše karakterom, da muzika, mirisi i svetlo budu deo iste priče. Kada se sve to spoji sa kvalietnom ponudom hrane i odličnim servisom – marketing postaje prirodan rezultat, ne cilj sam po sebi.

Street Guys Hospitality je danas dokaz da autentičnost, tradicija i moderan pristup nisu suprotnosti, već partneri. Od Vašingtona preko Beograda do Čikaga, od prvog Ambar-a do svake nove Burrito Madre lokacije, naš cilj ostaje isti – da svaki gost oseti da je deo nečeg iskrenog. U svetu u kojem se sve meri, mi biramo da merimo ono što se ne može kvantifikovati – osmeh, emociju i sećanje. Jer na kraju dana, najbolja reklama je ona koju gosti sami napišu – pričama koje prenose dalje.

 

Pročitaj decembarsko/januarsko izdanje 2024/2025
Prijavi se na naš Newsletter
Ne propustiti priliku da budete deo naše zajednice i pratite analize u domenu liderstva, menadžmenta, poslovnih trendova, održivosti i biznis intelidžensa.
Prijavi se na naš Newsletter
Ne propustiti priliku da budete deo naše zajednice i pratite analize u domenu liderstva, menadžmenta, poslovnih trendova, održivosti i biznis intelidžensa.
Prijavi se na naš Newsletter
Ne propustiti priliku da budete deo naše zajednice i pratite analize u domenu liderstva, menadžmenta, poslovnih trendova, održivosti i biznis intelidžensa.

Unesite pojam za pretragu