
Reputacija kao refleks društvenog ugovora
Reputacija ne nastaje preko noći. Ona se ne meri brojem objava ni PR saopštenja. Nastaje vremenom, u onom prostoru između reči i dela, u odluci da ono što govorimo postane ono što živimo.
Zato se često kaže da je reputacija zapravo društveni ugovor. Dogovor između kompanije i zajednice da će delovati u skladu sa vrednostima koje promoviše. Da će iza svake rečenice postojati nešto stvarno. Društvena odgovornost je tu kao ogledalo tog ugovora. U eri potpune vidljivosti, kada se svaka odluka analizira pre nego što i zvanično bude objavljena, CSR više nije spisak lepih gestova, nego način da kompanija upravlja svojim tragom, onim što ostaje iza nje.
U okviru Flutter grupe, čiji je deo i MaxBet, ta odgovornost nije dekoracija već temelj. Njihova tri stuba – Play Well, Do More, Work Better – nisu slogani, već način rada. Odnose se podjednako na igrače, zaposlene i zajednicu. Jer ako jedna karika izostane, sistem gubi smisao. CSR u MaxBetu uključuje i kontinuirani rad na edukaciji i podizanju svesti o odgovornom igranju, podršku sportskim i kulturnim inicijativama, te programe koji promovišu zdravlje i dobrobit. Svaka aktivnost je deo sistema u kojem društveni uticaj postaje sastavni deo poslovnog modela, a ne dodatak ili opcija.
U toj logici, sve akcije postaju deo jedne šire slike. Recimo, regionalna MaxBet kampanja „Život je krv“, kroz koju je prikupljeno više od 10.940 jedinica krvi, ne govori samo o humanosti već o doslednosti. O spremnosti da se, iz godine u godinu, ulaže tamo gde društvu to najviše znači.
U okviru programa Do More, MaxBet je ove godine pokrenuo veliku akciju pošumljavanja, u saradnji sa stručnjacima Srbijašuma. Zasađeno je 6.000 stabala, po dve sadnice za svakog od 3.000 zaposlenih. Crni bor u Kraljevu, smrča kod Niša, hrast lužnjak u okolini Beograda. Na Dan planete Zemlje, fudbaleri Partizana i Vojvodine sadili su drvoredne javore na Košutnjaku.
Kažu da dva stabla godišnje proizvedu dovoljno kiseonika za jednog čoveka. A meni je lepo da pomislim da iza svakog tog stabla stoji po jedna odluka da se napravi nešto trajno, nešto što će ostati i dugo posle nas.
Jedna od emotivnijih kampanja za nas bila je prošlogodišnji Movember, posvećen zdravlju muškaraca. Podeljeno je 1.000 vaučera za besplatne preglede i ultrazvučne dijagnostike, uz podršku igrača Partizana, Vojvodine i Radničkog iz Niša. Njihovo učešće pomoglo je da se ova tema istakne i dobije širu pažnju javnosti.
Kao deo ESG stuba Play Well u okviru Fluttera, ova kampanja prevazilazi granice korporativne dužnosti – ona nas podseća da liderstvo znači i brigu o temama koje nisu uvek vidljive javnosti. Play Well podrazumeva da biznis ne može ostati neutralan prema stvarnim životima svojih korisnika i zaposlenih. A ako kroz jednu kampanju uspete da makar jedan život usmerite ka boljem zdravlju, već ste postigli mnogo.
U svetu u kojem informacije putuju brže nego namere, reputacija se ne gradi iz saopštenja, već iz kontinuiteta. Ona nastaje onda kada kompanija prepozna potrebe pre nego što ih društvo izgovori. Kada reaguje zato što želi, ne zato što mora. Zato CSR nije trofej, nego alat. On meri koliko smo svesni svog uticaja i koliko nam je stalo da ga usmerimo na pravu stranu.
I kao što svaka promena počinje iznutra, tako i spoljašnja reputacija počinje kulturom unutar kompanije. Programi poput Max Balance, Max Vibes i Max Elevate pokazuju da briga o ljudima nije samo HR tema već srce svake organizacije. Ljudi koji osećaju da ih kompanija podržava postaju najbolji ambasadori te kulture u svetu.
Na kraju, možda je suština reputacije upravo u tome u doslednosti i kad nema publike. U želji da ostaviš svet makar malo boljim nego što si ga zatekao. I da, baš kao što MaxBet danas sadi drveće za sutra, svaka odgovorna kompanija neguje ideju da njena svrha nije u tome da bude najveća, već da bude najiskrenija.
Jer poverenje se ne kupuje, ono se zasadi. I raste samo ako ga svakodnevno zalivaš delima.