
Ako je sve digitalno, zašto još uvek čekamo?
Moderno društvo oduvek je bilo neraskidivo povezano sa kupovinom i prodajom. Plaćanje je postalo svakodnevni jezik kojim komuniciramo potrebe, želje i stil života. Ne moramo da budemo ekonomisti da bismo razumeli koliko je taj jezik važan. Dovoljno je da svakog dana nešto kupujemo, naručujemo ili uplaćujemo, jednostavno svakog dana trošimo neki novac. Nekada je to trošenje izgledalo drugačije. Otvorimo fioku pored kreveta, izbrojimo pažljivo novčanice, stavimo ih u novčanik i preračunamo koliko treba da „zaokružimo” da bi nam vratili kusur. Iz ove perspektive, plaćanje je ceo mali ritual. Danas, taj ritual izgleda potpuno drugačije i dobija novo značenje.
Nije sve postalo drugačije preko noći, niti se sve događalo na jednom mestu. Prvo je došlo do pojave kartica, običnog komada plastike koji je neprimetno promenio svet. Odjednom više nije bilo potrebe da brojimo novac, da razmišljamo gde je kusur i da li će prodavac primiti krupno. Kartica je otvorila vrata modernom plaćanju, a banke su zaista postale deo svakodnevnog života – ne samo mesto gde se odlazi po novac, već alat koji život čini lakšim.
Druga velika revolucija dogodila se kada je cela banka stala u telefon. Digitalno bankarstvo pretvorilo je šalter u ekran, a čekanje u klik. Ljudi su po prvi put mogli sve da završe sami, kada i kako njima odgovara. Banka je prestala da diktira ritam jer je korisnik počeo da ga postavlja.
A šta se dešava danas? Svet se ubrzao do apsurda, ljudi žive instant i sve što traje duže od klipa na društvenim mrežama već nema našu pažnju. Stalno govorimo o brzini, o ličnoj produktivnosti, maksimalnoj efikasnosti, a opet u svemu tome još uvek postoji jedna nelogičnost: 2025. godina je, apsolutno sve je digitalno, ali da bismo koristili svoj novac moramo da čekamo komad plastike. Da bismo platili kafu, kurirsku dostavu, teretanu – čekamo. Čekamo, bez obzira na to što sve u našim životima funkcioniše odmah.
Zato je Yettel Bank odlučila da prekine to čekanje. Spojili smo digitalno i kartično, dve najveće prednosti savremenog bankarstva, kako bismo korisnicima predstavili instant karticu. Kada je već cela naša banka u aplikaciji uvek dostupna, takva treba da bude i kartica – digitalna i odmah aktivna po otvaranju računa. Možemo odmah da naručimo dostavu iz supermarketa ili kupimo karte za bioskop jer nema plastike, nema čekanja, nema „molimo sačekajte nekoliko dana”.
Instant kartica nije samo nova funkcionalnost. To je simbol promenjenog odnosa prema vremenu, jedinom resursu koji ne možemo da refundiramo. Moderno bankarstvo ne meri brzinu transakcije, nego vreme koje možemo da potrošimo na stvaranje nekih lepših uspomena.
Mi biramo da digitalizujemo iskustvo i stvorimo korisnicima neke nove, lepše rituale.
