MAGAZIN KOJI SE ČITA, A NE PRELISTAVA
Lidl Srbija

Društveno odgovorni primer za bolje sutra – Lidl čisto iz ljubavi

Blagodeti modernog doba dovele su do udaljavanja čoveka od prirode i time narušile ravnotežu izbalansiranog uzajamnog odnosa. U ovom smislu, aktuelna tema današnjice nije samo važna u pogledu očuvanja prirodnih lepota, već i zaštita biljnog i životinjskog sveta, odnosno uopšte osiguranje našeg opstanka na planeti. Održivi razvoj mora da zauzme mesto na listi prioriteta svih organa države, društva, kompanija i pojedinaca širom sveta, kako bi naše zajedničko sutra bilo izvesno. Različiti problemi našeg ekosistema, koji postaju očigledni kroz sve češće poplave, požare i suše, doprineli su jačanju svesti o ključnoj ulozi održivog razvoja i podstakle globalnu raspravu o potrebi uključivanja internacionalnih kompanija u proces zaštite životne sredine. Neke od kompanija u potpunosti svoje strategije prilagođavaju društveno odgovornom poslovanju, prepoznajući svoju ulogu i prihvatajući odgovornost kako bi doprineli očuvanju prirode.

Kompanija Lidl Srbija je u srž svog poslovanja odlučno integrisala politiku društveno odgovornog poslovanja. U tom pogledu kompanija se rukovodi strategijom održivosti koja je usvojena sa namerom da usmerava društveno odgovorno delovanje na tri dimenzije. Kroz dimenzije „dobro za planetu“, „dobro za ljude“ i „dobro za tebe“, Lidl Srbija sagledava uticaj svog poslovanja ne samo na planetu koju nastanjujemo, već i na zajednice na čije živote poslovanje Lidla ima posredan ili neposredan uticaj i ultimativno na svakog od nas, na tebe.

Iz tog razloga, društveno odgovorno poslovanje se u praksi Lidla Srbija ispoljava na dnevnom nivou, sa krajnjom težnjom da zajedno sa svojim zaposlenima organizuje delovanje na način koji bi smanjio negativan, a pojačao pozitivan uticaj na svet oko nas. Lidl Srbija sprovodi brojne projekte koji prerastaju u tradiciju, koja iznova iznenađuje iz godine u godinu.

Jedan od prepoznatljivih Lidlovih CSR projekata je “Čisto iz ljubavi“ – projekat fokusiran na uklanjanje otpada iz prirode i recikliranje prikupljene plastike. Koncipiran kao deo globalne REset Plastic strategije Švarc grupe, koja holistički sagledava materijal plastiku i teži principu „manje plastike – zatvoreni ciklusi proizvodnje“ uz usmerenje na pet oblasti delovanja: od smanjenja upotrebe plastike, recikliranja plastike, povećane upotrebe reciklirane plastike, uklanjanja otpada iz prirode, do podsticanja ekoloških inovacija i edukacije u ovoj oblasti, ova inicijativa predstavlja konkretne korake koje kompanija preduzima kako bi se nosila s ekološkim izazovima.   

„Čisto iz ljubavi“ je nastao 2020. godine i od tada ostvaruje značajan uspeh. Od nastanka projekta, kompanija je uz podršku partnerskih organizacija, uklonila više od 90 tona kroz više od 100 akcija u kojima je učestvovalo oko 3.900 volontera.

Akcijom čišćenja prirode na planini Goč, kompanija Lidl Srbija obeležila je kraj ovogodišnjih aktivnosti u okviru projekta. Ove godine na svečanom otvaranju izložbe posvećene projektu u Vrnjačkoj Banji, kroz fotografije lokaliteta u Srbiji predstavljeni su postignuti rezultati prikazom stanja pre i posle sprovedenih akcija čišćenja.

Kompanija Lidl Srbija je kroz projekat „Čisto iz ljubavi“ ove godine sprovela 9 akcija čišćenja zajedno sa partnerom, ekološko humanitarnom organizacijom „Čepom do osmeha“, ali i finansijski podržala jedanaest lokalnih organizacija u njihovim akcijama čišćenja. Učinak ovog projekta meri se u tonama uklonjenog otpada, čistijoj prirodi i promeni svesti kojoj doprinosi. Tokom 2024. godine je preko 800 volontera uklonilo više od 30 tona otpada u akcijama širom Srbije, a 4,5 tone različitih matrijala će biti reciklirane.

Kao društveno odgovorna kompanija trudimo se da praktičnim primerima i direktnom ekološkom akcijom motivišemo javnost i pokrenemo pozitivne promene u društvu. Kao kompaniji nam je važno da mislimo o boljem sutra za buduće generacije, ali i njih da uključimo u održive i ekološke prakse.“  izjavila je Marija Kojčič, rukovodilac Korporativnih komunikacija Lidl Srbija.

Svest o ekološkim problemima postaje izraženija, a reciklaža je prepoznata kao ključni korak u smanjenju negativnog uticaja na planetu. Međutim, još uvek ne koristimo potencijale i koristi koje donosi za životnu sredinu i ekonomiju. Materijali kao što su staklo i aluminijum mogu se reciklirati bez gubitka kvaliteta, ali velike količine tih materijala i dalje završavaju na deponijama i u prirodi, što ozbiljno ugrožava biodiverzitet. Nemar prema otpadu dovodi u rizik sva živa bića, a Svetski fond za prirodu (WWF) upozorava da je više od 30% svih vrsta biljaka i životinja već ugroženo krivicom ljudi.

Biti heroj u borbi za očuvanje planete u velikoj se zasniva na malim doprinosima svakog pojedinca koji mogu pokrenuti lavinu pozitivnih promena. Svakako, odgovornost prema okolini leži u svakome od nas, jer samo zajedničkim naporima možemo izgraditi održivu i zdravu budućnost za sve.

 

Pročitaj junsko/julsko izdanje 2023. Pročitaj avgustovsko/septembarsko izdanje 2023.
Prijavi se na naš Newsletter
Ne propustiti priliku da budete deo naše zajednice i pratite analize u domenu liderstva, menadžmenta, poslovnih trendova, održivosti i biznis intelidžensa.
Prijavi se na naš Newsletter
Ne propustiti priliku da budete deo naše zajednice i pratite analize u domenu liderstva, menadžmenta, poslovnih trendova, održivosti i biznis intelidžensa.
Prijavi se na naš Newsletter
Ne propustiti priliku da budete deo naše zajednice i pratite analize u domenu liderstva, menadžmenta, poslovnih trendova, održivosti i biznis intelidžensa.

Unesite pojam za pretragu