Dragan Jovanović
Autor bloga o prodaji i motivaciji

Motivacija za pobedu

Kreativan čovek motivisan je željom da postigne, a ne željom da pobedi druge. – Ajn Rand

Motivacija nas održava u pokretu kada sve izgleda sivo, kada ostali odustaju i predaju se. Motivacija ne može postojati bez prisustva cilja. Što jaču potrebu osećamo za dostizanjem određenog cilja, to smo spremniji da se potrudimo da ga dostignemo. Motivisane osobe su zadovoljne osobe, sa mnogo energije. One znaju šta žele i spremne su da za to plate cenu.
– Cory Holly

Samo moja motivacija

Stalno dokazujem sebi da nešto mogu. Iznova i iznova. I na kraju uspem u svom naumu. Ipak, retke su stvari koje uspem da dokažem sebi dva, tri ili više puta. Kada otkrijem da nešto mogu, ja se fokusiram na sledeću stvar koju u tom trenutku ne mogu, umesto da se, možda, fokusiram na jednu stvar koju sam uradio i da je uradim još bolje.

Čini mi se da više izazova ima u nečemu novom, nego u ponavljanju naučenog. A ponavljanje je osnov usavršavanja svake veštine. Svako može da uradi nešto jednom. Teško je kontinuirano raditi iste stvari i postajati sve bolji u tome. To je osnov svakog napretka u životu, a rezultate nije moguće ostvariti bez permanentne motivacije.

Bez motivacije ne možeš postati ono što želiš. Pobede i porazi su sastavni deo tvog bića. Tvoja bit postojanja. Niko nije uspeo tako što nije poražen. Velike spoznaje dolaze tek posle velikih poraza i gubitaka. Spoznaj svoje mogućnosti. Motiviši se za najveće ciljeve.

Zašto je potrebna dodatna motivacija?

Moja najveća motivacija je moja porodica, jer zavisi od mene. Ali gorivo koje me svakodnevno gura napred je intelektualna pobeda koju donosi svaka ostvarena prodaja. Moje znanje, iskustvo i ličnost su doveli do toga da se prodaja dogodi. Kupac je rekao DA i pokrenuo lavinu događaja. A najneverovatniji od svih, je taj da sam sam stvorio dodatnu vrednost ni iz čega. Motivacija, zapravo, pokreće svet.

Permanentnom motivacijom, naučio sam da se bavim prioritetnim stvarima najveće vrednosti. Isto tako, naučio sam i niz sitnica koje su mi pomogle u poslu i životu. Vodim blog o prodaji i motivaciji duže od deset godina. Napisao sam i publikovao šest knjiga o prodaji i menadžmentu, dve preveo na engleski jezik. Sve to sam uradio iz čiste želje, bez garantovanog uspeha ili ostvarenja brzog profita. A sada, posle niza godina, mogu pomoći svakom pojedincu koji poželi da se promeni, svuda u svetu, bez da se pomerim s mesta.

Uspeh kao ideal

Kako bih podigao nivo motivacije, posvećen sam zapisivanju svojih ciljeva. Radim to na nedeljnom, mesečnom i godišnjem nivou. Imam spisak kroz koji mogu da merim svoj učinak tokom vremena. Čak sam, posle nekog vremena, uveo i pisanje postignuća tokom godine, kako bih mogao da napravim još bolju rekapitulaciju onoga što mi se dogodilo u određenom vremenskom periodu. I dalje nastavljam sa istom praksom, ali samo zato što želim da ispratim šta mi se sve dešava u životu. To je alat koji me dodatno motiviše da dam svoj maksimum, jer sada imam i dokaz postignutog.

Period bola

Kada već pominjem ostvarivanje ciljeva, postoji nešto što sam otkrio u skorije vreme. Primetio sam da pre nego li ostvariš svoj dobro definisan i zacrtan cilj, moraš da prođeš kroz nešto što sam nazvao „period bola“, kao poslednji test. Ovo je ujedno i najteži deo, jer tik ispred finiš linije dogodi se nešto što se ispreči njegovom ostvarivanju, pa te čak i vrati nekoliko koraka unazad. Tada osetiš veliku bol, jer, za tren, padne u vodu sve ono na čemu si dugo i strpljivo radio.

Za sekund nestane sve, kao gumicom obrisano. A ti osetiš veoma jaku fizičku bol, kao da te hiljade igala istovremeno ubada svuda po telu. Potpuno je nebitno šta si postavio sebi kao cilj. Pojava je vezana za samo njegovo ostvarivanje. To je ključni momenat za aktivaciju i prisećanje svake moguće mantre, motivacije i motivacione tehnike sa kojom si se ikada sreo. To je prelomni trenutak. “Ja to mogu”, je jedna od najdelotvornijih mantri koje znam. Ponavljaj je što češće tokom dana.

Razlika uspeha i neuspeha

Kada sam vratio film unazad, shvatio sam da je to gotovo normalna pojava kod svih. Samo oni najveći uspeju da se izbore sa tim i nastave dalje još jačom željom da uspeju. Primer su mnogi naši poznati sportisti (Novak Đoković, Nikola Jokić, Ivana Španović…), pevači (Marija Šerifović, Jelena Tomašević, Željko Joksimović…), menadžeri, naučnici (Nikola Tesla, Mihajlo Pupin…), preduzetnici i razni veliki ljudi koji su na svom vrhuncu imali razne pehove koje su ih izbacivali iz stroja. I ja sam imao sličnih neprijatnosti pred svaki veliki cilj koji je trebalo ostvariti. Fizička bol je neopisiva, a razočaranje zbog neostvarivanja zacrtanog, neobjašnjivo jako, što lako dovodi do toga da odustanemo od onoga što želimo.

To je često moment odustajanja velikog broja ljudi. „Period bola“ je nešto što većina ne može da podnese i nastavi dalje, jer je emocija previše jaka da bi se tako lako prešlo preko nje. Neophodno je pronaći „motiv više“ kako bi mogao da ostvariš ono što želiš i nastaviš dalje ka uspehu. Često se služim ohrabrenjima, koje mi pomažu da prevaziđem taj loš period.

„Kada ide, pojačaj! Kada ne ide, pojačaj!“

Poslednji test za uspeh

Kao da univerzum hoće da proveri da li smo dostojni da ga ostvarimo, pa nam da poslednji test. Oduzme nam predmet žudnje gotovo iz ruke. Ako nas to pokoleba, jasno je da nismo spremni. Ako nas to ohrabri i ojača, ako nas očvrsne, onda smo spremni za nagradu. Dosegli smo nivo da ostvarimo ono što želimo. Dostojni smo za to. Stasali smo za novo poglavlje u životu.

Zato ciljevi koje želimo da ostvarimo moraju da budu veliki. Tolika žrtva, vredna je samo ako ostvareni cilj menja nas i naš život. Sam put ostvarivanja je škola za novo poglavlje koje treba da se otvori neposredno posle toga. Zato je žrtva opravdana ako je cilj toliko veliki da se uplašiš od njega. Nešto što trajno menja tvoj život i čini od tebe bolju osobu koja daje doprinos čitavom društvu. Sve manje od toga neće imati nikakve posledice po nas bilo da ostvarimo cilj ili ne. To je vredno „motivacije za pobedu”. To je vredno dodatnog napora.

Samo tako se postaje pobednik. Samo tako se postaje šampion!

 

Pročitaj decembarsko/januarsko izdanje 2024/2025
Prijavi se na naš Newsletter
Ne propustiti priliku da budete deo naše zajednice i pratite analize u domenu liderstva, menadžmenta, poslovnih trendova, održivosti i biznis intelidžensa.
Prijavi se na naš Newsletter
Ne propustiti priliku da budete deo naše zajednice i pratite analize u domenu liderstva, menadžmenta, poslovnih trendova, održivosti i biznis intelidžensa.
Prijavi se na naš Newsletter
Ne propustiti priliku da budete deo naše zajednice i pratite analize u domenu liderstva, menadžmenta, poslovnih trendova, održivosti i biznis intelidžensa.

Unesite pojam za pretragu