

ESG u marketingu
Kada je u pitanju ESG strategija, marketing predstavlja moćno sredstvo
ESG je akronim za ekološku, društvenu strategiju i strategiju upravljanja i dizajniran je da poboljša način na koji se preduzeće bavi ovim temama.
Osim samo ekološkog fokusa, snažna ESG strategija može pomoći da se osigura dugoročni poslovni uspeh i profitabilnost. Preduzeća mogu izgraditi otpornost u svom poslovanju, uspostaviti lojalnost među zainteresovanim stranama i doprineti održivijoj budućnosti.
Čak i kada postoji fantastična ESG strategija, morate znati kako da je komunicirate. Primenom efikasne marketinške strategije, preduzeća mogu bolje da komuniciraju o uspehu i ciljevima ESG- sa kupcima i investitorima, dok istovremeno povećavaju reputaciju svog brenda kao održivog lidera.
Studije su pokazale da bi 88% kupaca bilo lojalnije kompanijama koje podržavaju društvena ili ekološka pitanja. Štaviše, 89% investitora razmatra ESG prilikom ulaganja. Marketing pomaže i klijentima i investitorima da znaju koja preduzeća zaista vrednuju ESG.
Interni marketing takođe može pomoći u širenju ciljeva i misija vašeg brenda među osobljem, podstičući saradnju među vašim timom. Ovo može dovesti do razvoja inicijativa više orijentisanih na ljude, pomažući da se osigura da ne zanemarite „društvenu“ granu ESG-a.
Kada je u pitanju ESG strategija, marketing je moćno sredstvo. Može da promoviše vrednosti vašeg poslovanja i inspiriše druge brendove da prihvate održivost i društvenu odgovornost. Međutim, takođe morate da dobijete prave ESG poruke da biste izbegli „greenwashing” (proces prenošenja lažnog utiska ili obmanjujućih informacija o tome koliko su proizvodi kompanije ekološki prihvatljivi).
- Postavite jasne ESG ciljeve
Pre nego što primenite ESG marketing, morate da imate jasne ciljeve koji pomažu u merenju i praćenju napretka vaše kompanije.
Kada započnu ESG putovanje, većina kompanija počinje procenom svoje postojeće prakse kako bi identifikovala na koje oblasti da se fokusiraju. Brendovi takođe mogu identifikovati ključne metrike, kao što su emisija ugljenika ili smanjenje plastike, kao deo svog plana. Najbolje je da izaberete nekoliko metrika u tri ESG stuba da biste pokrili sve vaše baze.
Pored sprovođenja internih procena, brendovi se mogu pozivati na ESG standarde, kao što su Globalna inicijativa za izveštavanje (GRI) i Projekat otkrivanja ugljenika (CDP), kako bi pomogli u izgradnji okvira koji radi za njih. Bićete spremni da pokrenete svoje marketinške kampanje samo kada budete sigurni da vaša ESG strategija funkcioniše.
- Upoznajte svoju ciljnu publiku
Razumevanje vaše publike i načina na koji oni komuniciraju sa vašom kompanijom je od suštinskog značaja za savladavanje ESG marketinga, omogućavajući vam da prilagodite razmenu poruka i postignete najveći doseg.
Možda ćete morati da sprovedete istraživanje tržišta ili analizirate marketinški materijal konkurenata da biste identifikovali najbolji način da se plasirate na tržište svojoj ciljnoj publici. Takođe je vredno pogledati svoju analitiku društvenih medija da biste videli koja starosna grupa ima interakciju sa većinom postova.
- Izbegavajte dvosmislen jezik
Izbegavanje obmanjujućih reči u vašem marketingu nije samo izbegavanje greenwashing-a; pomaže u izgradnji kredibiliteta pred vašom publikom. Napravite namensku stranicu koja opisuje kako su vaši napori usklađeni sa tri ESG stuba. Pregledajte svoje poruke i uverite se da nema dvosmislenih formulacija, kao što su „prilagođeno planeti“ ili „zeleno“.
- Neka podaci govore sami za sebe
ESG podaci u realnom vremenu mogu pomoći vašem timu da donesu važne odluke dok kupcima demonstriraju transparentnost. To je takođe odličan način da napravite rezervnu verziju svojih tvrdnji, izgrađujući poverenje u vaše ESG poruke dok istovremeno smanjujete rizik od greenwashing-a.
- Radite kao edukator
ESG marketing ne bi trebalo da se odnosi samo na promovisanje vaših uspeha pred zainteresovanim stranama i kupcima – on takođe treba da pruži vrednost. Koristeći svoju platformu kao snagu dobrog, pokazujete da ozbiljno shvatate ciljeve ESG-a.
Misaono vođstvo, gde delite nepromotivni sadržaj koji nudi vrednost čitaocima, može pomoći u uspostavljanju vašeg poslovanja kao ESG lidera. Možete da delite svoje uvide na redovnim blogovima i da iznosite ekspertske perspektive medijima. Analiza tržišta i izveštaji o temama ESG-a pružaju vrednost kroz marketing i pomažu u izgradnji dubljih veza sa zainteresovanim stranama, liderima u industriji i širom zajednicom.
- Održavajte redovna interna ažuriranja
Interni marketing se često zanemaruje, ali je ključni deo ESG narativa. Zatražite povratne informacije, učinite da vaši zaposleni budu deo konverzije i pustite ih da vode put u kreiranju društvene strategije od koje svi imaju koristi.
- Udružite se sa održivim partnerima
Srećom, ne morate sami da krenete na ESG marketinško putovanje. Mnoge treće strane i nezavisne organizacije mogu pružiti smernice i podršku za savladavanje marketinga sa ESG politikom.
Ovo uključuje PR kompanije koje vam pomažu da izbegnete zamke greenwashing-a, održive trgovce koji su posvećeni predstavljanju vaših ESG akreditiva pravim zainteresovanim stranama, pa čak i ekološki vođeni uticajni ljudi koji mogu da plasiraju vaše proizvode svesnijim potrošačima.
Neke od uobičajenih zamki koje smo primetili u ESG marketingu uključuju:
Fokus na kratkoročnu dobit: Promovisanje privremene inicijative bez razmatranja dugoročne strategije sugeriše nedostatak dobrog upravljanja.
Greenwashing: Bez obzira da li je greenwashing bio nameran ili ne, potrošači nisu spremni da trpe kompanije koje su uhvaćene zbog ponašanja protiv životne sredine. Nejasna ESG formulacija dovodi vas u opasnost da upadnete u kategoriju greenwashing-a, a to može narušiti kredibilitet vaše celokupne ESG strategije, dok negativno utiče na lojalnost brendu.
Selektivni ESG uspesi: Klimatske promene je sada nemoguće ignorisati, a životna sredina nastavlja da se pojavljuje kao značajno područje fokusa poslovnih lidera. Kao rezultat toga, preduzeća često zaobilaze društvene strategije i strategije upravljanja radi istaknutijih fokusa na životnu sredinu. Čak i ako su vaše emisije niske, na primer, nemojte zanemariti druge grane ESG-a kao što su poštene i etičke društvene strukture u vašem lancu snabdevanja.
Marketing može pomoći kompanijama da izveštavaju o rezultatima ESG-a, obezbeđujući usklađenost sa rastućim regulatornim preprekama u ovoj oblasti. Budući da su transparentni sa podacima i porukama, preduzeća izbegavaju zamke greenwashing-a koje često dovode do velikih kazni.
Što je najvažnije, ESG marketing vam može pomoći da se povežete sa savesnim potrošačima.